loading...
بزرگترین وبلاگ موبایل ایران
sabv بازدید : 126 چهارشنبه 21 خرداد 1393 نظرات (0)
ال‌جی در مراسم شب گذشته خود در لندن، پرچمدار امسال خود را با نام جی۳ معرفی کرد. این تلفن هوشمند قابلیت‎‌های فراوانی دارد که آن را از سایر رقبایش متمایز ساخته است برای مطالعه این قابلیت‌ها همراه دریچه باشد.
به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ شب گذشته طی مراسمی در لندن به صورت رسمی گوشی هوشمند جی۳ ال‌جی معرفی شد. عرضه‌ی جهانی این گوشی اوایل تیرماه آغاز خواهد شد. در زمان عرضه گوشی‌های گلکسی S5، اچ‌تی‌سی One M8 و اکسپریا Z2 رقبای جدی و اصلی جی۳ خواهند بود، به همین دلیل در این گزارش می‌خواهیم به ۴ قابلیت اساسی و کاربردی G3 که نمی‌توان آن‌ها را در رقبایش پیدا کرد به شما معرفی کنیم.




1- صفحه‌نمایش 5.5 اینچی
شاید در اولین وجه تمایز اصلی جی۳ با رقیبانش در صفحه‌‌نمایش آن‌ها باشد، اما باید بگوییم که صفحه نمایش به خودی خود وجه تمایز مهمی تلقی نمی‌شود. جی۳ با سایز ۵.۵ اینچ به مراتب بزرگ‌تر از رقیب اصلی خود یعنی گلکسی S5 با 5.1 اینچ است و صفحه نمایش HTC One M8 با 5 اینچ و اکسپریا Z2 با 5.2 اینچ است. اما ال‌جی با باریک‌تر کردن حاشیه دور صفحه نمایش توانسته بدون تغییر زیاد در سایز تلفن، یک صفحه نمایش بزرگ‌تر را در محصول خود جای دهد. همین موضوع در کنار تلاش ال‌جی برای کاهش حاشیه صفحه‌نمایش در این گوشی، جی3 را به یک غول قدرتمند اندرویدی تبدیل خواهد کرد.




2- رزولوشن QHD یا 2560 در 1440 پیکسل
تمامی پرچمدارانی که در سال 2014 معرفی شدند، به جز یکی دو مورد، از همان صفحات‌نمایشی که در مدل سال قبل با رزولوشن 1920 در 1080 استفاده می‌کنند، به همین دلیل باید بتوان این موضوع را یک رکورد اساسی برای ال‌جی به حساب آورد.

اما جی۳ را می‌توان اولین پرچمدار اندرویدی مطرح بازار دانست که مجهز به یک صفحه‌نمایش با رزولوشن QHD یا 2560 در 1440 پیکسل است. فارغ از بسیاری از ویژگی‌های اساسی این مدل صفحه‌نمایش مانند تراکم پیکسل بیشتر از 500 یا مشکلات پردازشی برای نمایش تصویر در این صفحه‌نمایش که بار زیادی را بر دوش پردازنده و باتری وارد می‌کند، به طور یقین به شما می‌گوییم که نمی‌توانید در هیچ گوشی پرچمدار و مشهور دیگری چنین سطحی از کیفیت و جزئیات تصویر را تجربه کنید.





3- فوکوس خودکار لیزری
اگر بخواهیم به طور دقیق میزان سریع‌بودن یک دوربین را بررسی کنیم، باید چندین فاکتور را در نظر بگیریم. لازم به ذکر است که سرعت عمل یک دوربین تنها به عملکرد سریع آن در فوکوس خودکار وابسته نیست؛ اما هر چه زمان تلف‌شده در مرحله‌ی فوکوس خودکار کمتر باشد، دوربین عملکرد سریع‌تری از خود را بر جای می‌گذارد. شاید دلیل این موضوع که سامسونگ در گلکسی S5 از Phase Detection برای افزایش سرعت عکاسی استفاده کرد نیز همین موضوع بوده است.

با این حال، ال‌جی تصمیم گرفته در جی۳ از فناوری فوکوس خودکار لیزری استفاده کند. در همین راستا، از یک لیزر کوچک در سمت راست دوربین استفاده کرده تا عملیات مربوط به فوکوس خودکار را تا حد امکان تسریع کند. ال‎جی ادعا کرده که استفاده از لیزر در جی۳، سرعت عملکرد دوربین این گوشی را تا حد زیادی افزایش خواهد داد و این گوشی را به غول صنعت تلفن‌های همراه بدل خواهد کرد. البته تا زمانی که این قابلیت مورد آزمایش توسط متخصصان قرار نگیرد، نمی‌توان این ادعا را به طور کامل پذیرفت!




4- استفاده از لرزش‌گیر اپتیکال
و در نهایت فناوری OIS+ که در گوشی‌ G Pro 2 ال‌جی نیز مورد استفاده قرار گرفته، در جی۳ نیز به کار رفته است و ال‌جی معتقد است که این لرزش‌گیر بهتر از لرزش‌گیر اپتیکال بکار رفته در نکسوس ۵ یا جی ۲ کار می‌کند. لرزش‌گیر اپتیکال به کاربر کمک می‌کند تا تصاویری بهتر و پایدارتر و همچنین فیلم‌هایی یکنواخت و بدون لرزش و پرش در مقایسه با دوربین‌هایی که فاقد این ویژگی‌ هستند، تهیه کنند.

همین موضوع، جی۳ را به قدرتمندترین گوشی در زمینه بهره‌بردن از فناوری‌های سخت‌افزاری در زمینه عکاسی بدل می‌کند. جالب اینجاست که رقبای دیگر این گوشی استفاده از الگوریتم‌های نرم افزاری را برای ثبت و ضبط تصاویری بهتر وپایدارتر در گوشی‌های هوشمند خودشان بسنده کرده‌اند.


برچسب ها الجی , ال جی جی 3 , الجی3 ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
جدیدترین و کاربردی ترین مطالب دنیای ارتباطات را اینجا بخوانید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظر شما درباره این وبلاگ چیست؟
    کدام کمپانی موبایل موفق تر است؟
    به نظر شما کدام سیستم عامل بهتر است؟
    اطلاعیه

    عزیزانی که تمایل دارند به گروه نویسندگان سایت بپیوندند کافی است که عضو سایت شده و ایمیلی هم به آدرس زیر ارسال کنند
    sabv72@gmail.com

    نویسندگان

    س.امین.ب

    امیر حسین.ک

    علی.ر 

    علی.ح

    رضا.ع

    آمار سایت
  • کل مطالب : 116
  • کل نظرات : 22
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 14
  • باردید دیروز : 468
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 649
  • بازدید ماه : 980
  • بازدید سال : 13,324
  • بازدید کلی : 40,062
  • کدهای اختصاصی
    سیستم کسب درآمد آذ پاپ آپ